Wednesday, January 27, 2010

Pembedahan otak untuk mengurangkan berat badan – Oprah show



Saya tak tau la ni siri Oprah yang mana, tapi saya tontonnya beberapa hari yang lalu           ( siaran pukul 9  - 10 pagi ) berkenaan penurunan berat adan melalui pembedahan otak.  Sekali pandang macam tak der kene mengena pemebedahan otak dengan penurunan berat badan.  Percayalah, otak adalah punca segala tindak tanduk dan apa yang terjadi pada badan kita kerana otak merancang semua apa yang berkalu pada badan kita. 


Penemuan pembedahan itu telah dilakukan oleh seorang doctor dari
Hospital Virgenia Barat.  Pembedahan dibuat dengan keadaan pesakit sedar kerana doctor perlu berinteraksi dengan pesakit bagi memastikan impalan yang dipasang di otak berada pada tempat yang betul.


Doktor memasang jarum perak ke bahagian otak yang mengawal lapar dan sentiasa berinteraksi dengan pesakit bagi memastikan jarum dipasang di tempat yang sepatutnya.  Jarum perak mengalirkan arus elektrik bagi menyekat rasa lapar,  Jumlah jarum perak bergantung kepada saiz badan pesakit.  Jarum perak berfungsi untuk merangsang metabolisma badan dan jarum perak ini di sambungkan kepada perantak yang dipasang di bahagian atas dada.


 Perentak ini mengandungi program yang perlu kepada tubuh badan dan isyarat ini akan dihantar ke otak melalui jarum perak tadi.  Biasanya perentak ini akan diprogramkan supaya pesakit mesti makan makanan yang sihat seperti sayur, buah-buahan dan kurangkan makanan yang berlemak. Dengan itu, perentak akan menghantarkan arus kepada otak melalui jarum perak apa yang tubuh badan perlu.  Oleh itu, badan akan sentiasa mengambil apa yang diprogramkan sahaja. 


Kaedah ini sesuai untuk inividu yang mempunyai tabiat makan yang tidak sihat dan melampau.  Anda berani mencuba? Hahahha.  Tepuk Dada Tanyalah Iman




No comments: